sjuk sjuk

Ingen skola för mig imorgon heller.. ligger hemma hela dagarna och bara glor på tv och äter glass typ, haha. Det började på mig i torsdags kväll. Eller jag har haft ont i halsen ett bra tag men inget mer. Så när jag vaknade i fredags morse var jag inte pigg för fem öre. Men jag kämpade mig iväg till skolan mellan nio och tolv då Mietek Grocher var på skolan och föreläste för alla nior. Sen gick jag hem direkt och la mig. Idag har jag inte heller vart i skolan och även inte imorgon. Har över 37 i feber, ont i bröstet (då jag hostat mycket), huvudvärk och ont i halsen. Men rätt gött och inte va i skolan..
 
Jo jag tänkte jag kunde berätta vem Mietek Grocher är.
  Han är en av de få som överlevde andra världskriget. Han är 87 år gammal. Det var andra gången som jag såg honom, lika bra varje gång. Man lär sig mycket av honom. Man lär sig att ta vara på det man har. Det är riktigt "jobbigt" att höra på vad han säger för det är så känslomässigt och man blir ledsen av att höra hur svårt han haft det genom livet. Men det är också väldigt lärorikt. Han är bland den sötaste gubben faktiskt.
 Jag tycker DEFINITIVT att om ni har chansen att höra och träffa honom när han föreläser så snälla gör det, ni kommer verkligen inte ångra det! Jag lovar!! 
Här är Emma, jag, Mietek, Emmy & Wilma
 
Jag ska nu fortsätta se på Sons of anarchy(som jag blivit beroende av nu när jag varit sjuk) hehe :D Så sjukt bra är det. Beroendeframkallande!! Är inne på säsong 3, eller om det är fyra? Hm har tappat bort mig vart jag är haha! Hoppas ni får en bra kväll och skoldag imorgon, själv ska jag sova :D P&K
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0